Thursday, January 5, 2012

kepada encik sofian dan puan norliza

assalamualaikum and hello peeps (: first of all aku nak ucapkan HAPPY NEW YEAR buat semua orang di seluruh dunia. aku memang dah lambat nak ucap happy new year sorry lah, i've been busy for a few days lah. =.=" okay entry ini aku buat untuk encik Sofian dan Puan Norliza yang sentiasa bersusah payah untuk aku dan membesarkan aku sehingga aku betul2 besar yang amat.

as you can see . gambar diatas ialah mak dan abah aku. okay lets talk a liltle bit about them. okay abah. : nama die Sofian Bin Sulaiman die kadang2 serious kadang2 suka bergurau tapi die jarang lah marah2 kerana anak2nye sudah besar. tapi die cukup pantang kalau anak2nye bergaduh sebab die tak suka tengok. maka bila die nampak anak2 die gaduh sekali je die cakap terus pergaduhan lerai. hebat tak? power of abah lah katakan. abah mesra alam bila die ade mood dan waktu mood nye baik. die jarang tidak memenuhi permintaan anak2 nye. bila aku ke adik aku ke abang aku ke mintak ape2 selalu nye die akan bagi. he's the best father in the world. well everyone will say dat words to their own father aite? same with me lah. abah is very lovely person sometimes he can be a good teacher for his children. fakta tentang abah die tak suka sangat berjalan. tapi kadang2 untuk keluarga die , die ikut kan aja. okay, now cerita tentang mak. well mak seorang yang happy go luck tapi die serious dalam mendidik anak2 nye. die seorang yang ceria tapi tegas. die cukup pantang kalau rumahnye bersepah dan bilik aku bersepah kerana aku seorang perempuan jadi die akan selalu bagi nasihat dekat aku mengenai bilik yang sentiasa tidak berkemas. hewhew =.=" mak masak sangat sedappp/ sesapa yang rasa masakan mak bakal menangis dan ketawa kerana kesedapan nye. anak2 mak jugak tidak pernah lalai memakan masakan mak. no one can replace her. :) mak sangat ambil berat tentang " mengaji, solat, tutup aurat, dan baju kecik" kerana mak tak suka tengok anak2 die pakai pakaian yang seksi awww ~~~ mak agak garang dengan anak2nye ini kerana mak mahu anak2nye belajar menghormati. tapi yang best tentang mak die tidak suka memaksa anak2nye. ape sahaja pilihan anak2nye itulah pilihannye.kalau mak tak setuju pun mak akan bagi reasons yang betul kenapa die tak setuju. mak selalu mengutamakan anak2nye dalam apa jua keadaan. di sebab kan itulah mak aku adalah mak yang terbaikk dan tercantik.


untuk mak dan abah ini adalah ikhlas dari hati akak. abah , akak mintak maaf kalau akak selalu memaksa abah dan selalu buat abah rasa terpaksa atau ape sahaja. akak rasa bersyukur sebab akak dapat abah yang mcm abah, walaupun kita tak ada kereta lamborghini   kita tak ade rumah 5 tingkat. tapi akak selesa dengan ape sahaja yang dah abah bagi dekat akak.Mak, akak nak mintak maaf jugak dekat mak sebab akak selalu melawan atau kasar dekat mak, insyaallah akak akan cuba ubah semua tu. akak nak buat mak dengan abah gembira. akak janji pada diri akak, akak akan jadi insan yang berguna. mak doakan akak berjaya dalam kehidupan akak ye. lastly, akak harap mak dan abah sentiasa sihat. dan semoga keluarga kita dirahmati oleh ALLAH. aminn :] IKHLAS DARI : Syaima binti Sofian :)

2 comments:

  1. ok ayat dh bagus mesti tunai kn dn jd anak yg baik dn taat

    ReplyDelete
  2. insyaallah (: keep on praying and hoping that one day i will be the best daughter (:

    ReplyDelete