Friday, January 25, 2013

Its Easy To Cover Your Aurat


IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL
PEACE BE UPON HIM, PROPHET MUHAMMAD SAW
ASSALAMUALAIKUM DEAR BROTHERS AND SISTERS



Well Hello everybody. Harap harap kalian semua sihat di samping keluarga tersayang. So sebagai seorang muslim aku teringin jugak nak menulis tentang aurat walaupun aku sendiri kadang kadang lalai dengan benda mudah ni. Tapi aku pernah dengar Wan aku cakap jika nasihat itu datang dari seorang perompak sekali pun ambil lah kerana yang baik itu datang dari sesiapa pun. So kalau ada yang baca ni kalau korang rasa nak ambik ambik la mana yang baik yang buruk dari aku ni tinggal lah jauh jauh. Well as a muslimah tutp aurat itu WAJIB bukan SUNAT tapi WAJIB.!! sebenar nya tutup aurat ini takde kena mengena dengan dah ready ke belum ke. yelah kalau kita nak mati pun bila bila masa tade nye kita boleh cakap " Eh kejap lah aku tak ready lagi ak mati " mesti tak ade kan? so sama lah dengan menutup aurat . aku tahu orang zaman sekarang kalau di suruh buat benda baik banyak je alasannya. antaranya

"Orang yang tak pakai tudung, tapi sembahyang lagi baik daripada yang pakai tudung tapi tak sembahyang." 

baik? cer habaq mai mana yang baik? ewah ewah actually dua dua tak baik, dua dua ni salah. sebab menutup aurat dan solat itu WAJIB. kalau tak buat salah satu itu DOSA BESAR! astagfirullah * peringatan untuk diri sendiri . Hemm bukan nya aku tak boleh terima statement di atas cuma aku rasa agak kelakar. Statement jenis apa tu kelakar okay, perangai apa tu? haih! Okay aku tahu mesti ada yang nak cakap

" Tapi kalau pakai tudung lagi lagi tudung yang sampai ke lutut tu i mean Tudung labuh tapi perangai buruk buat apa, lebih baik tak pakai tudung kan kan kan "

duhai bro dan sis yang comel sekalian. Tutup aurat itu lah yang membezakan kita dengan orang orang yang tak beragama islam. Example, omputih dorang pakai seksi nak mati nampak bra bagai, tapi dorang tolong orang , sedekah sana sini, baik hati , so what the diffrent between we as a muslim dengan dorang? think of it at least.

Well korang sedar tak yang kita ni the most wonderful creatures? sebab ALLAH lahirkan kita dalam islam dan sebagai wanita. dan tuntutan bertudung tu ALLAH kurnia kan sebagai satu amanah untuk membezakan kan kita dengan wanit yang Non muslim. So we Should proud of it .
Well maybe masih ada sesetengah yang pakai tudung bila perlu. I mean bila ada ceremony atau class atau event yang memerlukan bertudung baru nak bertudung atau letak gambar dekat laman sosial yang seksi menyeksi dan sebagainya. Mesti mak dan ayah pernah hantar pegi sekolah agama kan kalau tak sekolah agama pun but at least mesti belajar Pendidikan Islam. " The choice is in your hand " nak tak nak semua nya ada pada diri kita sendiri. Malu lah kalau tak banyak sikit pun cukup.

Subhanallah Wanita yang menjaga aurat nya adalah wanita yang cantik, tidak kiralah warna kulit, rupa mahupun bentuk badan. 


Jadi Selamat Menjaga Aurat . #PeringatanBuatDiriSendiri 

No comments:

Post a Comment